tirsdag 12. mai 2009

Jonathan på legekontroll

I går var vi på kontroll av astmaen til Jonathan på sykehuset. I tillegg fikk vi tatt en allegritest for å sjekke om spesielt pollen og hund er noe han reagerer på. Siden vi har Tassen er vi jo selvfølgelig redd for han skal bli allergisk for ham. Men det slo ikke ut noe på de 10 tingene som ble testet heldigvis. Det er nok lite sannsynlig at han skal bli allergisk for Tassen siden han har vært her siden han ble født og i tillegg er en forholdsvis allergivennlig rase.

Legen trodde nok at Jonathan skal ha vokst av seg astmaen før skolestart siden han ikke har hatt noen lungebetennelse siden juni 08. Så det var gode nyheter. Vi skal også begynne å trappe ned medisiner til sommeren om alt går så fint som det gjør nå...

Etter vi hadde vært på sykehuset tok vi en liten bytur i Tønsberg også. Gutta dro på Mækker'n (Mc Donalds for de som ikke snakker Mac!) og jeg fikk en tur på Ahlens, Rafens og Hemtex - ingen av de har vi i Sandefjord så det var hyggelig. Fikk kjøpt meg noen nye grønne vårbrikker og lys til kjøkkenbordet...

Håper alle har det super fin-fint i god været. Jeg skal gå og legge meg for jeg er super trøtt. Theo våkner fortsatt i hytt og pine på natten - men har i hvertfall fått inn leggetid kl 07 - og det er da noe!! Endelig har vi fått igjen kveldene våre og i går så vi to episoder av Prison Break! Michael Scofield er da bare lekker - eller hur!?

Hadet på badet!
Smil fra Tone

1 kommentar:

★ Heidi ★ sa...

Heisann Tone! Litt leit med astma men jeg haaper han vokser det av seg... Jeg fikk selv astmadiagnose da jeg var rundt 20 aar gammel, men noen aar senere hadde jeg det visst ikke lenger. Spoer du meg tror jeg mest dette handlet om en litt inkompetent lege jeg hadde paa den tiden...
Koselig med litt fornyelse i hjemmet!
Haaper dere faar en fin dag og husk aa HVILE!! Det er jeg selv urdaarlig paa, men vet jo saa viktig det er for oss nybakte moedre...!
KLEM Heidi.