mandag 27. juli 2009

Følg barnets utvikling- mnd for mnd..

Heisann,
I dag kom jeg over en artikkel på www.klikk.no hvor man kan følge barnets utvikling via lille Theodor som er filmet måned for måned. Det var veldig interessant å se film av hvor barnet "bør" være ved en hver alder fra 5 uker til 19 måneder.
Men jeg vil samtidig legge til at det er viktig at det ikke blir en konkurranse - for alle barn er forskjellige. De kan være langt fremme på et område og litt tregere med andre ting. Men uansett synes jeg dette var nyttig. Skulle ønske jeg hadde kommet over artiklen og filmsnuttene når vi fikk førstemann, for han var veldig skjev og hemmet av Kiss-syndrom og vi hadde ikke så mange å sammenligne med annet enn på små visitter på barseltreff osv.. Og da er det så mye greier som skjer,- kaffe, kaker, kaklende mødre og hylende barn. Ikke minst har man mer enn nok med å følge med sin egen pode!

Så ta en titt på disse filmsnutter - jeg synes det var veldig artig å se:
http://www.klikk.no/foreldre/baby/article458897.ece
Sorry koblingen ikke virker - vet ikke helt hva jeg gjør feil. Så du får kjøre copy-paste varianten....

Ha en fin kveld!
Klem fra Tonemor

Ingen kommentarer: