søndag 26. juli 2009

Sommerturist i egen by

Det er ikke så værst å være hjemme i sin egen by i sommer - man må bare stille seg inn i turistmodus og finne tingene å gå på. Nå har jeg jo en liten fordel siden jeg til vanlig jobber på turistkontoret i byen. Så det er kanskje derfor jeg synes det er ekstra gøy å dra på noen av de tingene jeg stadig vekk anbefaler når jeg er på jobb.
I dag var det Jonathan og jeg som skulle være kulturelle og gå på barneteater i Bakgården. Det var Karius og Baktus som var på programmet i en ny og moderne versjon. Vi møtte opp tidlig og fikk supre plasser. Spiste litt medbragt godis, spilte litt ludo mens vi ventet og gledet oss veldig. Men da stykket begynte med SKUMMEL musikk, svart sceneteppe og to litt skumle Karius og Baktuser som plutselig kom VELDIG nærme siden vi hadde så gode plasser, ble det aldeles for mye for 3 åringen. Først var det ei jente bak oss som satt i å hylskrike, også var det Jonathans tur til å si fra at dette var ikke gøy!!! VRÆÆÆÆL - ikke mossommt mamma sa han. Så da måtte vi pakke sammen sakene og heller ta en tur på brygga og spise is,-hvilket naturligvis var "veldig mossommt, mamma"!! Siden vi allerede var i turisttråkket ble det både is, hvalbåten Southern Actor, lekeplassen på Kurbadet og tå-bading i Hvalfangstmonumentet! Og alt dette var myye mossommere enn K&B!!! Så det skal ikke altid så mye til. Vi får bruke byen for det den har å tilby nå i sommermånedene! Det er jo gleder for en 3 åring både her og der!!!Så dagens lærepenge er altså,- det er ikke nødvendig å dra på så mye tilrettelagte aktiviteter og kulturelle arrangementer. Det vi allerede hadde nede på brygga var skikkelig MOSSOMMT!!! Ha en MOSSOM sommer i egen by!
Klem fra Tone

Ingen kommentarer: