torsdag 22. oktober 2009

Bok inspirasjon for høsten

I byen min bor Norges eneste bokinspirator, Liv Gade. Hun jobber for Norli, men sendes på oppdrag landet rundt for å holde foredrag om bøker. Gade fikk Forlagsprisen under Litteraturfestivalen i 2007. I følge Wikipedia leser hun cirka åtti bøker i året! Favorittboken hennes er Senor Peregrino av Cecilia Samartin. Jeg har vært så heldig å treffe henne flere ganger og blandt annet fått henne med som inspirator på Det Kulturelle Julemarkedet som jeg har vært prosjektkoordinator for et par ganger. Hun er en fantastisk dame med smittende entusiasme og stort engasjement!

På denne siden kan du finne noen av hennes anbefalinger: http://livbonus.origo.no/.

På min låneliste til biblioteket står: Den glemte hagen av Kate Morton. Jeg ble veldig fasinert av den forrige boken hennes Tilbake til Riverton og gleder meg virkelig til å sette meg ned med denne boken under ullteppet.

De beste bøkene er som hemmelige rom hvor vi kan gå på oppdagelsesferd. Det kan være velkjente eller helt ukjente rom som åpner seg. Vi blir kjent med personene, de trer levende ut av boksidene, vi blir glad i dem eller vi avskyr dem. Alle følelsene får vi ut gjennom de beste bøkene. Still deg åpen som leser, å ta imot!! (Sitat Liv Gade)

God lesehøst!

Klem fra Tonemor

Ingen kommentarer: