mandag 24. mai 2010

Min film pinse

I dag har Cathrine og jeg vært på kino og sett filmen Remember Me som handler om Tyler, en opprørsk ung newyorker som har hatt et anstrengt forhold til faren helt siden tragedien som skilte familien. Tyler tror ikke noen er i stand til å forstå hva han går gjennom, inntil han en dag treffer Ally ved en skjebnens lunefullhet.

Jeg hadde nok ikke lest godt nok om filmen for jeg trodde at det var en romantisk drama film i spedd en stor dose humor - men ble veldig overrasket da filmen heller var fryktelig trist. Nå skal jeg ikke røpe slutten her, men den var ikke typisk amerikansk!

I går var det sofaen som fristet og filmen Blind Side, som Sandra Bulloc spiller i, stod på programmet. Denne filmen var helt nydelig og ikk minst var Sandra Bulloc storartet! Filmen handler om Michael Oher som ikke har fått noe gratis i livet. Den storvokste tenåringen fra skyggesiden i Memphis kommer fra en ødelagt familie, og på skolen er han håpløst langt etter. Så blir han tatt inn i varmen hos en handlekraftig dame fra byens beste strøk. Det forandrer livet for dem begge.

Skal jeg anbefale en av dem blir det desidert Blind Side!
God film uke fra Tone

Ingen kommentarer: