lørdag 23. mai 2009

Løvetann, løvetann, løvetann....

På et par dager har hagen bare eksplodert i gult - fullt av den vakre men akk så irriterende løvetannen.

Blomsten er så vakker der den står helt alene, og ikke minst når den er plukket av en lubben barnehånd... Men når den visner og luften virvler av tusen millioner små hvite, lodne flygere - DA er den irriterende.. De små rare tingene flyr rundt i alle retninger, legger seg i kroker og kriker på verandaen og finner til og med veien inn via små vindussprekker og verandadører..



Men i dag har mannen i huset sitte på knærne og lukt løvetann til den store gullmedalje, så nå gjennstår det å se om de spretter opp igjen like fort!

Hagen er et lite prosjekt denne helgen. Så i morgen skal vi på Plantasjen med en lang liste over ting vi skal kjøpe. Litt roser, petunia, lobelia og jord og gødsel.. Blir gøy! Jeg liker best ting i krukker må jeg innrømme for da slipper man å luke så mye, men nå har vi hatt en skikkelig økt på luking i dag, så da kanskje det hjelper litt i beddene.

Ha en fin kveld!
Hilsen Løvetann-mamma

2 kommentarer:

Bare Beppe sa...

Hei Tone. Jeg er SÅ enig ... igår måtte jeg støvsuge barnerummene før de la seg, for løvetannen hadde funnet veier overalt!! Har vært litt borte fra bloggverdenen, men nå er vi endelig i hus, så nå skal livet nytes igjen ;) Ser du er flink å leser, så da må jeg anbefale Saras Nøkkel, om du ikke har lest den ;) Koselig blogg du har! Klem

★ Heidi ★ sa...

Ja, det kan jeg skjoenne er irriterende om man har hage...! Heldigvis slipper vi det, men jeg irriterer meg over alt pollenet som virrer i luften her... Gaar jo konstant aa nyser og snyter nesen. Husker fra i fjor at akkurat mai mnd var litt toeff med tanke paa allergi. Men det gir seg vel snart!
Ikke sant guttene vaare vokser fort?? Det gaar nesten litt for fort syns jeg. A veier 6,5 kg og har utviklet seg saa mye i det siste. Er vaaken i lange perioder, smiler og ler masse og er aarvaaken!
Ha en super soendag, Tone.
KLEM fra Heidi.