torsdag 23. juli 2009

Soveprinsen og Teletubbiene..

I natt sov Theo gjennom hele natten for første gang! DET var deilig det.. Selvfølgelig måtte jeg våkne og ligge og uroe meg litt og til og med ta en titt inn på rommet hans, men han lå musestille med kosekluten og sov! Kanskje det kan være at han fikk masse masse mat i går kveld!? Siden jeg har vært syk og brukt mye penisilin, har Theo fått flaske i snart 3 uker - og det metter jo godt!

Vi får se om han vil ha puppen igjen når medisinen er helt ute av kroppen om et par dager. Det er jo ingenting jeg heller vil enn å amme lenge til!!! Jeg pumpet meg først for å holde melkeproduksjonen vedlike, men det tok så veldig på. Jeg var helt utslitt etter hver gang - og det stjal nok mye næring og krefter fra en syk kropp, så den siste uken og siste penisilin kuren har jeg tatt helt uten å tenke på pumping! Det har vært deilig. Har spist veldig sunt med frukt og grønt til hvert mål tid, biola 3 ganger om dagen og masse vann. Så nå har nok kroppen fått tilbake litt næring og energi..

Akkurat nå sitter prinsen og titter på Teletubbies! Ja ja så er det litt ukorrekt og fordummende, men han digger det så veldig. And who am I to judge... Han er jo bare liten liten...Det blir i hvertfall helt musestille og han titter begeistret på de merkelige Tubbiene... Innimellom kommer det lykkelige lyder og begeistrede hviiiin!
De er jo litt søte da... Men man blir gruuelig lei dem - for storebror hadde også en periode hvor han digget dem..

Ja ja, - vi får heller sette på litt mer pedagogiske programmer etter hvert. Disney kanalen har masse bra programmer synes jeg hvor læring er lagt inn på en artig måte. Mikkes Klubbhus og Handy Manny er en av storebrors favoritter! Men jeg synes nå barna må få kose seg litt uten at absolutt ALT de gjør skal ha en menig og være belærende... Tenk bare på all den suppa som de voksne ser på - men vi digger!!!

Ha en super duper dag!
Klem fra Tonemor

1 kommentar:

★ Heidi ★ sa...

Du har saa rett, saa rett! Vi faar jo daarlig samvittighet av den minste ting naar det gjelder hvordan vi skal oppdra barna vaare. Jeg har blitt litt slappere og har innsett at det er ikke saa farlig om M ser paa "Cars" litt oftere enn jeg selv skulle önske. Men barn fortjener ogsaa aa vaere litt passive og faa slappe av paa sin maate. Etter 8 timers lek i barnehagen er de slitne og trenger aa hvile litt. Tenke om vi selv skulle kommet trötte og slitne hjem fra jobb og vaare foreldre skulle staatt der med malerpenslene og forventet at vi skulle lage de vakreste og mest fantastifulle tegninger... Nei, det maa vaere lov ogsaa for barn aa slöve litt. Jeg tror de har godt av det. Men saa kan man jo forsöke aa la de se paa noe med litt kvalitet. Slik som tubbisene for eks!
Ha en finfin dag Tone:)