onsdag 23. september 2009

Pinnsvin for en dag

I dag har jeg vært hos naturmedisiner for å se om han hadde noe gode forslag i forhold til alle lungebetennelser jeg har hatt i sommer. Han driver med akupunktur og homeopati sammen og jeg har vært der med Jonathan da han var plaget med det samme for et par år siden.
Først måler han verdiene i alle organene med et apparat og dersom det er utslag piper maskinen høøyt! Som forventet pep den som bare det når han målte lever, galle, bronkier og lunger. Og diagnosen var minivirus (samme som Jonathan hadde). Det er visst en avlegger av ME viruset (utmattelsessyndrom) som kan gi mange forskjellige utslag som feks. stadige lungebetennelser. Kort fortalt angriper viruset halsregionen og legger seg som et belegg i halsen og gir problem med næringsopptaket til leveren og økt utskiling av galle. Samtidig svekkes lunger og bronkier..

Så jeg fikk første behandling med 7 nåler i øret i dag og skal tilbake to ganger til i løpet av en måneds tid. I tillegg skal jeg ta to naturmedisiner som heter Aconitum Napellus og Chelidonium Majus. Så får vi se hva som skjer....

Det er visst utrolig mange som går rundt med dette viruset og mange får diagnosen astma. Men det er IKKE astma sier naturmedisineren jeg går til!

Vel vel, nå får jeg ta mine medisiner og se om jeg unngår masse sykdom i vinter. Krakow turen om 9 dager blir den store testen!

Hei håå fra pinnsvinet som ble stukket i øra i dag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann du, Hva heter han du går til? Kanskje jeg skulle prøve han

★ Heidi ★ sa...

Hola! Dette hörtes bra ut, jeg mener at det naa kan se ut som det fins en lösning og et svar paa hvorfor du har vaert saa mye syk. Ja, det er visst mye feildiagnsotisering av astma der ute. Selv fikk jeg den diagnosen for mange aar siden, men det viste seg aa vaere helt feil. Lungene mine var det visst ikke noe galt med likevel. Haaper med virker og at du kan nyyyte krakowturen i laaange drag:)

Mariann sa...

Hmmm, kanskje det er det samme jeg har. Har nå min 3 betennelse i lungeveggen på et halvt år. Skal nok bestille meg en ny time hos min terapeut snart. Håper du blir frisk som en fisk snart.