onsdag 2. desember 2009

..og du kjenner du blir varm og tung.....

På mandag var jeg på noe veldig spennende kan du tro! Jeg la meg (frivillig!) i stolen til en hypnotisør for å bli kvitt sukkersuget og den infernalske sjokolade dilla jeg altid har hatt. Som den helt håpløse godis-dronningen jeg er, har jeg prøvd alt mulig for å ikke få lyst på godt:
-pusse tenna rett etter mat
-ta en gulerot når suget kommer
-gi meg selv små belønninger når jeg holder meg
-gå en tur i stedenfor
-alliere meg med en venn
-spise krom
-kjøpe inn masse lekkert grønt og sunt
-og rett og slett å skjerpe meg!!!

Etter å både ha hørt og lest mye bra om Sandefjord Hypnoseterapi og Henry Leander Andersen http://www.hypnoseterapi.net/ bestilte jeg time. For ca 2000 penger skulle han få kurere min trang til det søte...

Det var med skrekkblandet fryd jeg la meg godt til rette i stresslessen hans og begynte å slappe av. Det var ikke noe skumle pendler å titte på eller mantra jeg skulle si, bare lytte og slappe av. Og slappe av klarte jeg til gangs. Øyne var som limt igjen og jeg kunne ikke reist meg fra stolen om jeg så hadde villet. Det var underlig avslappende. Og når hjernen min var helt avslappet og tom fra tankespinn som den altid er fylt av begynte han og gi meg "dårlige" assosiasjoner til godis og sjoko. Og det virket. Når jeg var i hypnose kjente jeg selv at jeg smakte ekkelt i munnen og jeg snurpet munnen for å slippe å smake. Når jeg var ferdig var det som jeg hadde slappet skikkelig godt av i 40 minutter, var utrolig klartenkt og veldig motivert. Og jeg må si at jeg, etter 3 dager, har ikke det minste lyst på sjokolade. Det byr meg fullstendig i mot! I stad skulle jeg kose meg med en nøtteblanding og oppdaget til min overraskelse at jeg hadde plukket ut alt som het sjokolade i den og lagt ved siden av! Og "mitt gamle jeg" som ville plukket dem ut for å bare spise dem!!! `

Så nå gjenstår det å se om hjemme cd'en og den siste timen hos Henry vil gjøre at jeg klarer å holde meg gjennom juletiden med alt det godiset som står på alle bord??!! Det blir den ultimate prøven!!! Kanskje jeg klarer et nyttårsforsett før nyttårsaften i år... Jeg skal gjøre mitt beste!

Wish me luck! Smil fra anti sjokoholikeren (?)

Ingen kommentarer: